MOR LLUÍS VANCELLS, FIGURA CLAU DEL MOTOCICLISME CATALÀ

El motociclisme català està de dol per la pèrdua de Lluís Vancells, expilot i destacat organitzador vinculat a aquest esport.

El seu parentiu amb un dels dirigents de la mítica marca catalana Bultaco el va portar, a inicis dels anys 60, a endinsar-se en el món del trial, on es va convertir en un pioner a Terrassa.

El seu nom també estarà per sempre lligat al recordat Trial de Sant Llorenç, del qual va ser director de cursa durant molts anys. Una de les seves grans aportacions al trial va ser la introducció de les fletxes clavades al terra per marcar les zones, en substitució de les cintes que s’empraven fins llavors. Aquesta innovació es manté avui dia com a estàndard a les proves de trial de tot el món.

Més endavant, Vancells va estar vinculat a la Federació Catalana de Motociclisme, on va exercir com a vicepresident durant el mandat de Marià Arisó, a finals dels anys 80 i principis dels 90. També va presidir el Motor Club Terrassa, entitat que enguany celebra el 75è aniversari de la seva fundació.

La seva trajectòria, que va combinar l’èxit en la competició amb un ferm compromís pel desenvolupament del motociclisme, va ser reconeguda per la Federació Catalana de Motociclisme (FCM) l’any 2021, amb la concessió del premi “Legends”.

Des de la Federació Catalana de Motociclisme, traslladem el nostre més sentit condol a la família i amics de Lluís Vancells en aquests moments difícils.

Descansi en pau.

Entrada similar

  • |

    SUSPENSIÓ DE L’ENDURET I ENDURO CLÀSSIC DE LA CLUA

    El Moto Club Segre ha informat a la FCM de la suspensió de l’Enduret i l’Enduro Clàssic de La Clua, previstos per aquest diumenge 29 d’octubre, a causa de les dificultats a l’hora d’obtenir l’autorització per part de Medi Ambient….

  • CLUB FCM, DESCOBREIX UN NOU BENEFICI PER SER FEDERAT

    La FCM presenta el Club FCM, un portal exclusiu d’avantatges que de ben segur us ajudarà a estalviar. A través d’aquest portal, tots els federats i federades podran beneficiar-se amb més 250 productes i serveis. Una dotzena de categories, des…

  • |

    AJORNAMENT DEL TRIAL OPEN D’AITONA

    El Moto Club Aitona ha informat a la FCM de l’ajornament del Trial Open d’Aitona -previst inicialment pel dia 7 d’abril- que finalment se celebrarà el 5 de maig.